ثبت شرکت ها

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تمدید مجوز فعالیت

شرکتهایی که مجوز فعالیت آنها تمدید نمی شود 6 ماه مهلت دارند که نسبت به انحلال شرکت ثبت شده و انجام امور تصفیه آن اقدام نمایند .

  • vanak studio
  • ۰
  • ۰

فسخ شرکت تضامنی

فسخ شرکت در صورتی ممکن است که در اساسنامه این حق از شرکاء سلب نشده و ناشی از قصد اضرار نباشد ، تقاضای فسخ باید شش ماه قبل از فسخ کتبا به شرکاء اعلام شود .

اگر در اساسنامه باید سال به سال به حساب شرکت رسیدگی شود ، فسخ در مورد ختم محاسبه سالیانه به عمل می آید .

  • vanak studio
  • ۰
  • ۰

مجمع عمومی عادی می تواند به استثنای مواردی که درباره آنها در قانون تعیین تکلیف شده یا انخاذ تصمیم درباره آنها در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده و موسس می باشد تصمیم گیری نماید.

  • vanak studio
  • ۰
  • ۰

1-سهام بانام :آنست که نام صاحب سهم در روی ورقه قید می گردد و نقل و انتقال آن تابع مواد 40 و41 ل.ا.ق.ت می باشد و باید در دفتر ثبت سهام به ثبت برسد (ماده 24 ل.ا.ق.ت)

2-سهم بی نام :سهمی است که نام صاحب سهم در روی ورقه قید نمی شود و نقل و انتقال آن تابع ماده 39 است و در حکم سند دروجه حامل است .

3-سهم ممتازه :سهامی است که صاحب آن از امتیازهایی از قبیل برخورداری از سود سالیانه بیشتر ، اولویت در دریافت سود به دست آمده تعلق حق رای بیشتر در مقابل هر سهم و ... برخوردار است.

4-سهم موسس:سهمی است که صاحب ان به دلیل ارائه خدماتی در زمان تاسیس شرکت از مزایای مانند قسمتی از منافع شرکت یا قسمتی از دارایی اضافه بر سرمایه باقیمانده شرکت در حین تصفیه برخوردار است .

  • vanak studio
  • ۰
  • ۰

کارفرما فقط در موارد ذیل می تواند از مزد کارگر برداشت نماید.

الف ـ موردی که قانون صراحتاً اجازه داده باشد.

ب ـ هنگامی که کارفرما بعنوان مساعده وجهی به کارگر داده باشد.

ج ـ اقساط وام هائی که کارفرما به کارگر داده است، طبق ضوابط مربوطه.

د ـ چنانچه در اثر اشتباه محاسبه مبلغی اضافه پرداخت شده باشد.

هـ ـ مال الاجاره خانه سازمانی(که میزان آن با توافق طرفین تعیین گردیده است).

در صورتیکه اجاره ای باشد، با توافق طرفین تعیین می گردد.

و ـ وجوهی که پرداخت آن از طرف کارگر برای خرید اجناس ضروری از شرکت تعاونی مصرف همان کارگاه تعهد شده است.

تبصره ـ هنگام دریافت وام مذکور در بند «ج» با توافق طرفین باید میزان اقساط پرداخت تعیین گردد.

ماده59- در شرایط عادی ارجاع کار اضافی به کارگر با شرایط ذیل مجاز است:

الف ـ موافقت کارگر

ب ـ پرداخت 40% اضافه بر مزد هر ساعت کار عادی.

تبصره ـ ساعات کاری اضافی ارجاعی به کارگران نباید از 4 ساعت در روز تجاوز نماید. (مگر در موارد استثنائی با توافق طرفین).

تبصره ماده 41- کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت ننمایند و در صورت تخلف، ضامن تأدیه ما به التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید می باشد.

ماده 173- متخلفان از هر یک از موارد مذکور در مواد 149-151-152-153-154-155 و قسمت دوم ماده 78، علاوه بر رفع تخلف در مهلتی که دادگاه با کسب نظر نماینده وزارت کار و امور اجتماعی تعیین خواهد کرد، با توجه به تعداد کارگران و حجم کارگاه، در کارگاه های کمتر از 100 نفر برای هر بار تخلف به پرداخت جریمه نقدی از هفتاد تا یکصد و پنجاه برابر حداقل مزد روزانه رسمی یک کارگر در تاریخ صدور حکم محکوم خواهند شد و به ازای هر صد نفر کارگر اضافی در کارگاه، 10 برابر حداقل مزد به حداکثر جریمه مذکور اضافه خواهد شد.

  • vanak studio
  • ۰
  • ۰

با توجه به مقررات قانون عهد نامه عمومی پاریس (مصوب دهم اسفند ماه 1337) مربوط به حمایت مالکیت صنعتی و ماده 9 قانون ثبت شرکتها (مصوب خرداد ماه 1310 ) ماده 45 قانون ثبت علایم تجارتی و اختراعات (مصوب اول تیر ماه 1310) و ماده 11و15 و مواد 582 و 585 قانون تجارت (مصوب اردیبهشت 1311) وزارت دادگستری مقرر می دارد :

ماده اول : اداره ثبت شرکت ها و علایم تجارتی و اختراعات اداره کل ثبت در تهران از این تاریخ به نام اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی نامیده می شود .همچنین و دارای وظایف زیرمی باشد :

1-ثبت شرکت های تجارتی ایران حوزه تهران و همین طور ثبت کلیه شرکتهای خارجی در ایران و موسسات غیر تجارتی ایرانی حوزه تهران و ثبت کلیه موسسات خارجی در ایران 

2-ثبت علایم تجاری و اختراعات و نام تجاری و اشکال و ترسیمات صنعتی 

3-ثبت دفتر تجاری و پلمپ دفاتر تجارتی و غیر تجارتی حوزه تهران

ماده دوم: علاوه بر انجام وظایف قانونی، اداره ثبت شرکت هاو مالکیت صنعتی موظف می باشند در موضوع حمایت مالکیت صنعتی با در نظر گرفتن احتیاجات و حاجات ضرورات اوضاع اقتصادی کشور،  تعهدات بین المللی، طرح های قانونی و آیین نامه های اجرایی آن را به کمک  کمیته مشورتی تهیه و پیشنهاد کند .

ماده سوم : کمیته مشورتی از نمایندگاه وزارتخانه های زیر در محل اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تشکیل می شود :

1-اداره حقوقی وزارت دادگستری  2-اداره حقوقی وزارت امور خارجه 3-وزارت بازرگانی . 4-وزارت صنایع و معادن 

کمیته مربوط به دعوت رئیس اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی وی یا هر یک از وزارتخانه های ذینفع تحت ریاست رئیس اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تشکیل خواهد شد .و در هر دعوتنامه دستور جلسه هم ذکر می شود .

ماده چهارم :در هر محلی که اداره یا دایره و یا شعبه موجود می باشد، برای ثبت شرکتهای داخلی ،و پلمپ دفاتر تجارتی و ثبت نام تجارتی، و موسسات غیر تجاری، متصدی مخصوصی از طرف اداره کل ثبت تعیین می شود .

ماده پنجم :اداره ثبت شرکت هادر تهران و دیگر ثبت شرکت ها در شهرستان ها، در ثبت شرکت نامه قائم مقام دفتر خانه های رسمی می باشد .


  • vanak studio
  • ۰
  • ۰

ماده۱: نام و نوع شرکت: شرکت ………….. با مسئولیت محدود

ماده۲: موضوع شرکت:

ماده۳: مرکز اصلی شرکت:

هیأت مدیره می تواند تصویب کند که مرکز شرکت را به هر کجا که صلاح  بداند منتقل کند و یا حتی شعبی را تأسیس نماید و صورت جلسه را جهت ثبت به اداره ثبت شرکت ها تقدیم کند.

ماده۴: سرمایه شرکت: ……………… ریال

ماده۵: مدت شرکت: از تاریخ ثبت به مدت نامحدود.

ماده۶: تابع شرکت: تابعیت شرکت ایرانی است.

ماده۷: هیچ یک از شرکاء حق انتقال سهم مشارکت خود را به غیر ندارند مگر با رضایت و موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه شرکت که دارای بیشترین مقدار سهام نیز باشند و انتقال سهم جز با سند رسمی ممکن نخواهد بود .

ماده۸: مجمع عمومی عادی شرکت در ظرف مدت چهار ماه اول هر سال پس از انقضای سال مالی شرکت تشکیل می شود ولی ممکن است بنا به دعوت هر یک از اعضای هیأت مدیره یا شرکا، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده تشکیل گردد.

ماده۹: دعوت برای تشکیل مجامع عمومی، توسط هر یک از اعضای هیأت مدیره یا مدیر عامل و یا شرکاء به وسیله دعوت نامه کتبی با درج آگهی در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار به عمل خواهد آمد.

فاصله بین دعوت تا تشکیل مجمع حداقل ده روز و حداکثر ۴۰ روز خواهد بود.

ماده۱۰- در صورتی که کلیه شرکاء در هر یک از جلسات مجامع عمومی حضور یابند رعایت ماده ۹ اساسنامه ضرورت نخواهد داشت.

ماده۱۱- وظایف مجمع عمومی عادی یا عادی فوق العاده به شرح زیر می باشد:

الف ـ گوش دادن به گزارش هیأت مدیره در امور مالی و بررسی وضعیت ترازنامه سالیانه شرکت و تصویب آن.

ب ـ تصویب پیشنهاد سود قابل تقسیم از طرف هیأت مدیره.

ج ـ تعیین راه و روش آینده شرکت و تصویب آن.

د ـ انتخاب هیأت مدیره و در صورت لزوم بازرس.

ماده۱۲- وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر است:

الف ـ تغییر اساسنامه یا ضمیمه یا حذف یک یا چند مورد از مواد اساسنامه.

ب ـ تهیه و تنظیم اساسنامه جدید یا تبدیل نوع شرکت.

ج ـ افزایش یا کاهش سرمایه شرکت.

د ـ ورود شریک یا شرکای جدید به شرکت.

ماده۱۳- تصمیمات شرکاء در مجمع عمومی فوق العاده با موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه که اکثریت عددی را دارند، صورت می گیرد و در مجمع عمومی عادی طبق دستور ماده ۱۰۶ قانون تجارت معتبر و لازم الاجرا خواهد بود.

ماده۱۴- هیأت مدیره شرکت مرکب از ……. نفر خواهد بود که در مجمع عمومی عادی از بین شرکاء و یا بغیر از شرکاء انتخاب می شوند.

ماده۱۵: هیأت مدیره از بین خود یک نفر را به سمت رئیس هیأت مدیره و یک نفر را به سمت مدیرعامل انتخاب می کند و همچنین می تواند برای اعضای خود سمت های دیگر تعیین نماید.

ماده۱۶- هیئت مدیره نماینده قانونی و تام الاختیار شرکت بوده و می تواند در کلیه امور مداخله و اقدام نماید مخصوصاً در موارد زیر:

امور اداری از هر قبیل، انجام تشریفات قانونی، حفظ و تنظیم فهرست دارایی شرکت و تنظیم بودجه و تعییین و پرداخت حقوق و انجام هزینه ها، رسیدگی به محاسبات، پیشنهاد سود قابل تقسیم سالیانه، تهیه آیین نامه های داخلی،  اجرای تصمیمات مجامع عمومی، ادای وام ها و وصول مطالبات، تأسیس شعب، واگذاری و قبول نمایندگی، انتخاب و انتصاب و استخدام متخصصین و کارمندان وکارگران، عقد هرگونه پیمان با شرکت ها و بانک ها و ادارات و اشخاص، خرید و فروش اجاره اموال منقول و غیر منقول  و ماشین آلات و به طور کلی وسایل مورد نیاز و همچنین معاملات به نام و حساب شرکت، مشارکت با سایر شرکت ها و شخصیت های حقیقی و حقوقی، استقرار با رهن یا بدون رهن و تحصیل اعتبار و وام دادن و وام گرفتن از بانک ها و اشخاص و شرکت ها و بازکردن حساب جاری و ثابت در بانک ها، دریافت وجه از حساب های شرکت، صدور ظهر نویسی و پرداخت بروات و اسناد و سفته ها و هزینه ها، مرافعات اینکه چه شرکت مدعی باشد و چه مدعی علیه، در تمام مراحل با تمام اختیارات از رجوع به دادگاه های صالحه و ابتدایی و مراجعه به دادگاه و دیوان کشور، انتخاب وکیل ، دادن اختیارات لازمه به نام برده و عزل آن، قطع و وصل دعاوی با صلح و سازش، اختیارات فوق جنبه محدودیت نداشته و هر تصمیمی را که هیأت مدیره جهت پیشرفت شرکت اتخاذ نماید معتبر می باشد.

ماده۱۷: جلسات هیأت مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات هیأت مدیره با اکثریت آراء معتبر است.

ماده۱۸- دارندگان حق امضا در شرکت مثل دارندگان حق امضای اوراق و اسناد بهادار از قبیل چک،سفته،برات،اسناد تعهد آور و قرارداد ها را هیأت مدیره تعیین می کند.

ماده۱۹- هریک از اعضاء هیأت مدیره می تواند تمام یا قسمتی از اختیارات و همچنین حق امضای خود را به هر یک از شرکاء برای هر مدت که صلاح بداند تفویض نماید و همچنین هیأت مدیره می تواند تمامی یا قسمتی از اختیارات خود را به مدیرعامل واگذار کند.

ماده۲۰: سال مالی شرکت از اول فروردین ماه هر سال شروع و به آخر اسفند ماه همان سال خاتمه می یابد به استثنای سال اول که ابتدای آن از تاریخ تأسیس شرکت است.

ماده۲۱: تقسیم سود از درآمد شرکت در پایان هر سال مالی مثل هزینه های اداری، حقوق کارکنان و مدیران، استهلاکات، مالیات و سایر عوارض دولتی کسر و پس از وضع صدی ده بابت ذخیره قانونی بقیه که سود ویژه است به نسبت سهم الشرکه بین شرکاء تقسیم خواهد شد.

ماده۲۲: فوت یا صدمه دیدن هر یک از شرکاء باعث انحلال شرکت نخواهد بود و وارث یا وراث شریک متوفی و یا ولی فرد صدمه دیده می تواند به مشارکت خود ادامه دهند. در غیر این صورت بایستی سهم الشرکه خود را پس از انجام تشریفات قانونی دریافت و یا به شریک دیگری منتقل کند و از شرکت خارج شوند.

ماده۲۳- انحلال شرکت: مطابق ماده ۱۱۴ قانون تجارت شرکت منحل خواهد شد.

ماده۲۴: در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده شرکاء، رأی به انحلال شرکت دهد یک نفر از بین شرکاء و یا از خارج از شرکت به سمت مدیر تصفیه تعیین خواهد شد. وظایف مدیر تصفیه طبق قانون تجارت می باشد.

ماده۲۵: اختلافات حاصله بین شرکای شرکت از طریق حکمیت و داوری حل و فصل خواهد شد.

ماده۲۶: درسایر موضوعاتی که در این اساس نامه قید نشده است مطابق مقررات قانون تجارت ایران و سایر قوانین موضوعه عمل و رفتار خواهد گردید.


  • vanak studio
  • ۰
  • ۰
بعضی از حقوقدانان در رابطه با این موضوع که شرکت تابعیتی داشته باشد، تردید کرده اند. و در اصل استعمال کلمه ی تابعیت را در مورد شرکت، غیر صحیح محسوب می کنند. به نظر آنها تابعیت رابطه ای حقوقی،که کشور بخصوصی را به یکی از اعضای تشکیل دهنده ی جمعیت آن ارتباط می دهد. این ارتباط، جنبه معنوی دارد. و به بیانی دیگر، میان دولت و افراد انسانی تابع آن که دارای احساسات و علایق می باشند، برقرار می شود. یعنی هر چیزی که در مورد شرکت صدق نمی کند، در مورد یک میز یا یک کشتی و یک شیء دیگر نیز صادق نمی باشد. دادگاه حل تعارض فرانسه، معنی اقامتگاه شرکت را موردی بیان کرده است که، در هر پرونده ای با توجه به مقررات قانونی و آیین نامه ای حاکم براین قضیه مشخص می باشد. در حقیقت به این معنا می باشد که تابعیت شرکت وجود ندارد.
 
 
  • vanak studio
  • ۰
  • ۰

تماس با ما

موسسه ثبت شرکتها و برند ونک مفتخر است که با داشتن سالها تجربه در زمینه ثبت و برند شرکتها و با داشتن کادری مجرب و نخبه در انجام فعالیت های زیر در خدمت شما مشتریان عزیز باشد.

فعالیت های این موسسه به قرار زیر است. 

1- ثبت شرکت و رتبه بندی در تهران 

2- راهنمای متقاضیان ثبت شرکت 

3- حسابداری و حسابرسی 

4- تنظیم اظهارنامه مالیاتی 

5- مشاوره رتبه انفورماتیک 

6- مشاوره رتبه پیمانکار 

7- اخذ مهندس جهت رتبه بندی پیمانکار 

8- ثبت صورتجلسات شرکتها 

9- صلاحیت وزارت کار 

10- ثبت شرکت در کیش 

11- ثبت اختراع 

12- اخذ طرح توجیهی 

13- موافقت اصولی و جواز تاسیس 

14- ثبت علائم و لوگو و برند تجاری 

15- انجام انحلال شرکتها و تغییرات 

16- مشاوره و اخذ کارت بازرگانی 

17- مشاوره و اخذ کد اقتصادی 

18- مشاوره و اخذ ایزو 


آدرس: میدان ونک – خیابان ملاصدرا – بین پل کردستان و چهارراه شیراز – پلاک 76 – ساختمان ثبت ونک 

تلفن های تماس : 02188623050 – 02188623060 

وب سایت 

www.sabtebrand.com 

  • vanak studio